28.11.2017

Bayer Slushissa: yhteistyöllä uusia innovatiivisia ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin

Life Science -yritys Bayer on tänäkin vuonna voimakkaasti mukana Euroopan suurimmassa startup-tapahtumassa Slushissa Helsingissä. Tänä vuonna Bayer keskittyy kolmeen pääalueeseen: Open Innovations -ohjelmaan, jonka avulla yritys etsii uusia innovaatioita, Global Impact Accelerator -ohjelmaan, joka tukee kasvuyrityksiä sekä väestön ikääntymisen tuomiin yhteiskunnallisiin ja lääketieteellisiin haasteisiin

Lääkeyritykset innovoivat jatkuvasti ja ovat merkittäviä yhteiskunnallisia vaikuttajia, mutta suurikaan yritys ei pysty muuttamaan tulevaisuutta yksin. Slushin kaltaiset tapahtumat ja kohtaamiset tuovat alan toimijoita yhteen. Parhaimmillaan nämä kohtaamiset voivat johtaa yhteistyöhön, jonka avulla on mahdollista muuttaa maailmaa pieni pala kerrallaan.

– Slush on erinomainen väylä mukaan pohjoismaiseen startup-ekosysteemiin. Tapahtuma on todella kiinnostava paitsi startupeille, myös meidän kaltaisille isoille toimijoille. Uskomme yrityksenä yhteistyön voimaan ja haluamme Slushissa sekä tavata uusia mahdollisia kumppaneita että kertoa aiemmista hankkeistamme. Lisäksi pyrimme nostamaan koko toimialan näkyvyyttä, sillä Suomella ja Pohjoismailla on tarjota kansainvälisesti ainutlaatuisia mahdollisuuksia, sanoo Bayer Nordicin toimitusjohtaja Miriam Holstein.

Bayerin tavoitteena on innovatiivisten ratkaisujen löytäminen aikamme suuriin globaaleihin ongelmiin Life Sciencen ja ikääntymisen alueilla. Bayer on sitoutunut yhteistyökumppaniksi Global Impact Accelerator -ohjelmaan, jonka ytimessä on sellaisten kasvuyritysten tukeminen, jotka keskittävät toimintansa ihmiskuntaa koskevien todellisten haasteiden ratkaisuun.

Startupeille suunnatun Open Innovations -ohjelman avulla taas rakennetaan uusia tulevaisuuden ratkaisuja yhdessä. Ohjelma mahdollistaa joustavan, helpon ja nopean alustan yhteistyölle. Bayer etsiikin jatkuvasti uusia innovatiivisia ratkaisuja ja yhteistyömahdollisuuksia liittyen lääketieteeseen, maatalouteen ja kuluttajatutkimukseen.

Yksi suurista kysymyksistä on väestörakenteen ikääntyminen ja mitä se tulevaisuudessa tarkoittaa. Väestö ikääntyy, ja etenkin Suomessa nopea muutos näkyy varsin merkittävästi. Uuden teknologian, tieteen ja innovaatioiden myötä tulevaisuuden vanhusten elämä tulee näyttämään varsin erilaiselta kuin tänään.

Bayerilla on Slushissa iso messuosasto, jossa tietoiskujen lisäksi kävijät voivat kokea, millaisia ratkaisuja Life Science -ala tarjoaa tulevaisuudessa terveyden ja ikääntymisen osalta. Osastolla voi myös kokeilla miltä ikääntyminen tuntuu vanhenemisen fysiologisia muutoksia simuloivalla ikääntymispuvulla. Puvussa keskitytään lähinnä kolmen fysiologisen muutoksen ilmentämiseen: liikkuvuuden ja sorminäppäryyden heikkeneminen, lihasvoiman väheneminen ja näkökyvyn heikentyminen.
Päivitetty: 28.11.2017  Copyright © Bayer Oy
http://www.bayer.com